الوقت- روابط عمومی سپاه در بیانیهای اعلام کرد نیروی دریایی این نیرو در پاسخ به تجاوز آمریکا به سواحل ایران نقاط استقرار ارتش تروریستی آمریکا در منطقه را مورد اصابت قرار داده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد یکشنبه در بیانیهای اعلام کرد که نیروهای دریایی و هوافضا بین ساعت ۲ تا ۳ بامداد یکشنبه عملیاتی مشترک را با استفاده از موشکهای بالستیک و پهپادها انجام دادند و هشت سایت نظامی مهم متعلق به ارتش تروریستی ایالات متحده را هدف قرار دادند.
در این بیانیه توضیح داده شده است که این عملیات علاوه بر مقر ناوگان پنجم آمریکا در بحرین، پایگاه علی السالم در کویت را نیز هدف قرار داده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که «دشمن متجاوز که پیمانشکنی و نقض عهد، خصلت ذاتی اوست»، در ساعات اولیه صبح امروز به بهانه مقابله نیروی دریایی سپاه با یک کشتی متخلف، به ۵ نقطه ساحلی متعلق به جمهوری اسلامی حمله کرد.
در این بیانیه تأکید شده است که ترتیبات مربوط به تنظیم ناوبری و ترافیک در تنگه هرمز، طبق تفاهمنامه اسلامآباد، در حوزه مسئولیت جمهوری اسلامی ایران است و تأکید شده است که با کشتیهای متخلف برخورد شدیدتری نسبت به قبل خواهد شد.
سپاه پاسداران هشدار داد که هرگونه حمله احتمالی دشمن، صرف نظر از بهانههایش، با پاسخ کوبندهای مواجه خواهد شد.
در پایان این بیانیه تأکید شده است که نقض آتشبس به منزله نقض بند اول تفاهمنامه اسلامآباد است و منجر به توقف کامل همه مسیرها خواهد شد.
پایگاههای آمریکایی جهنم را تجربه خواهند کرد
فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به نوبه خود هشدار داد: پایگاههای آمریکایی، جهنم را در این روزها تجربه خواهند کرد.
فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران در صفحه مجازیاش نوشت: شلیکهای کور آمریکا به سیریک معمای اشراف ما بر تنگه را حل نمیکند اما شلیکهای ما به متخلفان، راه روشن عبور را به باقی شناورها یادآوری میکند.
اقدامات خصمانه آمریکا در جنوب
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) شنبه شب اعلام کرد که در پاسخ به آنچه «حمله ایران به یک نفتکش» خواند، حملات بیشتری علیه برخی اهداف انجام داده است.
سنتکام در این بیانیه مدعی شده حملات آمریکا زیرساختهای نظارتی نظامی ایران و همچنین سیستمهای ارتباطی، سایتهای پدافند هوایی، تأسیسات ذخیرهسازی پهپاد و قابلیتهای مینگذاری دریایی را هدف قرار داده است.
