به گزارش الوقت، دولت کره شمالی بامداد جمعه طی بیانیهای از نظارت «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بر آزمایش سامانههای موشکی و توپخانهای نوسازیشده خبر داد.
کیم حین نظارت بر این آزمایش که روز پنجشنبه و در هفتادوششمین سالگرد حمله کره شمالی به همسایه جنوبی انجام گرفت، بار دیگر دشمنان کشورش را تهدید کرد.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در اینباره توضیح داد: «ما وضعیت تهاجمی مخرب خود را بیشتر تقویت خواهیم کرد. ما کاری میکنیم که دشمنان ما در اضطراب و ترس مداوم زندگی کنند».
رهبر کره شمالی درباره آزمایش روز پنجشنبه نیز گفت: «آزمایش امروز سیستمهای قدرت آتش در سطح لشکر و ارتش، پیشرفتهای فناورانه قابل توجهی را که در تحقق سیاست دستگاه نظامی حزب ما برای تغییرات در وضعیت قدرت آتش در امتداد مرز جنوبی و سه اصل اتوماسیون، قابلیت برد بلند و دقت فوقالعاده حاصل شده، اثبات و تأیید میکند».
کیم همچنین افزود: «وضعیت کنونی جهان، که در آن حاکمیت و بقا تنها از طریق برتری مطلق در قدرت تضمین میشود، هرگونه توضیح درمورد اینکه چرا تقویت قابلیتهای دفاعی یک اولویت راهبردی ملی است را غیرضروری میکند».
